Conferinta #9 – Ezoterismul celor 7 sunete

Ezoterismul celor 7 sunete.

Este o tema ce are ca suport  extrase din cartea Limbajul ezoteric al muzicii, care poate fi  comandata in format fizic de pe Amazon.

In aceasta tema, vreau sa punctez doar cateva aspecte esentiale din cea mai comuna si accesibila forma de comunicare, si anume  –  muzica. Pana si vorbirea, este tot o forma melodica de inlantuire a sunetului articulat, si are cea mai puternica forma creatoare cunoscuta lumii noastre.

Evanghelistul Ioan, isi incepe evanghelia chiar cu acest adevar

La inceput, a fost Cuvantul….

Evident, inceputul lumi noastre, pentru ca am discutat in tema 6 –  Diagrama genezei, faptul ca punctul de inceput il determina gandirea noastra liniara, limitata, dar este limpede ca acolo se vorbeste de un inceput al lumii noastre, si nu inceputul existentei.

Deaceea, si Ioan isi incepe cartea tot cumva in acelasi ton cu geneza, specificand inceputul la nivel de Cuvant.

Insa … pana la cuvant… este gandul.

Am putea spune foarte logic faptul ca “la inceput a fost tacerea”. 

Intr-o sala de concert, forfota spectatorilor ce isi cauta locul pe scaune este intrerupta de – tacere.

Gongul ce anunta inceputul spectacolului face ca atentia publicului sa se indrepte spre momentul de inceput, si astfel sa face tacere.

Orchestra se opreste din acordatul instrumentelor, iar dirijorul ia pozitia de recul.

Totul este tacere….

Tactul masurat de dirijor comunica fara cuvinte, punctul de start. Iar cand tot decorul este gata, instrumentistii sunt pregatiti, coristii asteapta tonul, cu alte cuvinte, cand toti “actorii” sunt aliniati de start, se da semnul de “inceput”.

Cu totii stim ca inceputul nu a fost atunci. A existat un compozitor, evident nici asta nu este inceputul, au existat repetitii, a existat efort comun sustinut de intregul personal vizibil si invizibil care au pregatit elementele inainte de a suna primul accord de pe scena in auzul spectatorilor. Si totul, pentru cateva ore de comunicare  artistica la nivel de emotie. Ceea ce nu poate fi exprimat prin cuvinte, se exprima prin vibratie de sunet care produce emotie.

Pentru intreaga audienta a Universului, – Iubirea a creeat un faimos spectacol. Lumea noastra. Iubirea a avut nevoie sa se exprime, sa comunice la nivelul macrocosmosului  prin creearea unui microcosmos.

A avut nevoie sa creeze emotie, ca celelalte lumi care nu au putut intelege Iubirea, sa o poata simti.

Si asta, pentru ca popular, la mintea microcosmosului,

Dumnezeu este iubire.

Dumnezeu nu este o persoana, nu este un nume, nu este un obiect, este un atribut dat Iubirii.

Repet si aici ce am spus si in lectiilor anterioare, un citat al renumitului filosof Indian, Rabindranath Tagore:

Astfel, suntem inconjurati si in contact permanent cu elementele care ne-au creeat, din care am fost formati cu ajutorul cuvantului, a sunetului, a vibratiei, si care ne sustine viata. Apa, aerul, focul si pamantul.

In temele anterioare am tratat subiectul Logosului creator si am ajuns la aceasta tema unde vrem sa  adancim ceva mai mult din acest aspect,  analizand 3 aspecte din ceea ceea ce Logosul ne transmite prin Vibratia sa, pe frecventa luminii, percepute de sistemul nostrum fizic prin sunet.

Si anume:

  • 7 Frecvente ale ascensiunii
  • 7 Caracteristici ale  muzicii perfecte
  • Efectul emisiilor celor 7 vocale.

Stim cu totii ca un sunet este perceput de urechea noastra atunci cand vibratia sa se efectueaza pe o frecventa cuprinsa intre 16 hz si 20.000 de hz.

Frecventele audibile

Ce este sub 16hz  sunt infrasunete si ce este peste 20.000 de hz sunt ultrasunete. Ceea ce nu pot fi percepute de auzul obisnuit.  Am vorbit de dezvoltarea unui auz augumentat in tema 3  a acestui program.

Astazi ne ocupam doar de frecvente audibile, ce pot fi masurate cu instrumente pe care le avem cu totii la indemana. O simpla cautare pe google (instrument pentru masurat frecventa sau soft de masurat frecventa) poate returna o sumedenie de rezultate prin care putem descarca un programel care ne ajuta sa masuram frecventa oricarui sunet.

Dintre frecventele fundamentale, C(5)= 528 Hz, se remarca in mod deosebit si este considerata a fi frecventa iubirii divine, Codul Sursa. Aceasta frecventa readuce fiinta umana in armonie divina cu toata Creatia, facilitand vindecarea si miracolele.

Insa cum nimic nu poate ramane mult timp ascuns spiritului nostru omenesc aceste frecvențe antice puternice au fost redescoperite de Dr. Joseph Puleo așa cum este descris în cartea “Coduri apocaliptice pentru vindecarea biologica ” de Dr. Leonard Horowitz. Ambii au fost de mare ajutor în revenira la aceste frecvențe pierdute. 

Frecventele sacre

Aceste frecvente se gasesc in practicile vechilor calugari tibetani, care au fost transpusa latin in cantul vechi Gregorian pentru a capata un sens inteligibil vocational dar care ascunde revelatia sacra a acestor mantre, si anume:

  • Ut queant laxis
  • Resonare fibris
  • Mira gestorum
  • Famuli tuorum
  • Solve pollute
  • Labii reatum
  • Sancte Iohannis

Tradus: ” Astfel, slujitorii tăi pot, cu voci slăbite, răsuna minunile faptelor, curățand  vina de pe buzele noastre murdare, O Saint John. “

Acest Solfegiu Antic a fost folosit într-un imn medieval – Ioan Botezătorul (Ut Queant laxis), care are această particularitate că în primele șase linii de cant  sunt primele șase note succesive ale Solfegiului Scalat antic, și, astfel, prima silabă din fiecare linie a fost cântata pentru o notă de un grad mai mare decât prima silabă a liniei pe care l-au precedat. 

Aceste silabe au fost asociate si  identificate cu notele lor respective, astfel ca  fiecare silabă sa încheiat cu o vocala, dovedindu-se a fi deosebit de benefic  pentru utilizare vocala.

De exemplu, cea  de a treia nota, frecvență 528 Hz, se referă la nota MI pe scara și provine de la expresia “MI -ra gestorum “în limba latină înseamnănd ” miracol “.   Uimitor este ca exact aceasta frecventa este   folosita de biochimisti pentru a repara ADN-ul rupt, amprenta genetica pe care se bazeaza viata.

Primele 6 frecvente ale solfegiului antic sunt:

  • UT   – 396 Hz – Elibereaza de vina si frica
  • RE   – 417 Hz – Desface structuri si faciliteaza schimbari
  • MI   – 528 Hz – Transformare miraculoasa. Repara ADN-ul
  • FA    – 639 Hz – Influenteaza conectarea / relatiile
  • SOL – 741 Hz – Trezeste intuitia
  • LA   – 852 Hz – Revenire la ordin spiritual

Cea de a 7 frecventa a fost descoperita in ultima linie a strofei Ut Queant laxis si are un efect diferit de cele 6.

Aceasta actioneaza asupra celei de 7 chakra care asigura legatura cu Universul.

SI   – 963 Hz – stimuleaza chakra coroanei

Astfel, cele 7 frecvente actioneaza direct asupra celor 7 chakre al corpului:

Am vorbit despre aceasta in lectia  7 – Echilibrarea si armonizarea corpurilor.

De ce sa folosimi aceste tonuri? De ce acum?

În viața noastră de zi cu zi suntem în mod constant bombardati cu “zgomot”. Acest zgomot vine sub forma de frecvențe disonante și neprietenoase și ajung in aprope orice domeniu la care vă puteți imagina. Aceste vibrații discordante sunt emise de cuptorul nostru  cu microunde, de radio de tunerul nostru HD și setul HDTV, de router-ul wireless, telefonul nostru mobil, dispozitivul BlackBerry, de la fiecare mesaj text trimis sau primit, și în aproape fiecare bucată muzicala ascultata.

Aceste exemple sunt doar o mica parte a vibrațiilor negative și dizarmonice la care suntem expuși. Ele pot fi utilizate în mod deliberat, precum și pentru a genera tulburări, neliniște, și dizarmonie între noi. Prin acest sistem, suntem blocati pentru a ne extinde constiinta si  pot crea frica in noi. Sunetele, atunci când sunt utilizate în scopuri extrem de negative, au potențialul de a devasta dincolo de imaginația noastră.

Avem nevoie urgenta de a ne intoarce la Natura, de a ne armoniza cu ea si a ne vindeca.

Daca ar fi sa anlizam elementele distinctive ce formeaza o muzica completa, descoprim 7 elemente combinate perfect in armonia vibratiilor.

Melodia, Ritmul, Armonia, Timbrul, Expresivitatea, Textul si Contrapunctul.

Melodia

Este baza (unei societati) este mesajul unic. Este regina in jurul careia se invarte ritmul si alte sunete pentru acompaniament

Ea reprezinta personalitatea, ideologia, conceptul, liderul unei miscari in jurul careia celelalte elemente se supun.

Este centrul unui sistem solar (soarele).

Ritmul

Este mijlocul prin care melodia  se dezvaluie inimii pe intelesul ei ritmic. Inima pulseaza viata intr-un ritm regulat si precis. El reprezinta portavocea, megafonul, translatorul care decodifica mesajul astral intr-un limbaj grosier, fizic. Lumea noastra fizica are un ritm. Ziua, noaptea, ceasul, secunda, anotimpurile – toate pastreza un ritm. Traim intr-o lume a ritmului. Fara el, sunetele ar fi  un amalgam de neinteles. Fiecare in legea lui si nu am putea intelege mesajul. Chiar si omul are ritmul lui, si chiar difera de la om la om. Vedeti pe unii mai iuti, altii mai lenti. Pe unii care invata mai repede, altii au nevoie de explicatii si rabdare (pe ritmul lor).

Armonia

Este impodobirea reginei – a melodiei. Ea aduce infrumusetare si da valoare acesteia.

Astfel, Regele este incantat de suita ei, de podoabe de valeti, de insotitoare. Ea reprezinta sustinerea reginei, a personalitatii, a ideii, a conceptului, a liderului unei miscari. El armonizeaza, si este liantul intre diferite personalitati. Cu cat este mai charismatic, mai “armonios” mai bogat in “armonice”, cu atat atrage in jurul sau mai multi indivizi care se unesc spre un acelasi tel, acelasi scop.  Armonia face ca regina (melodia) sa iasa in evidenta si sa fie apreciata. Fara armonie, regina (melodia) este ca o  curtezana obisnuita.

Registratia

Orice curs despre comunicare iti va prezenta schita cea mai simpla ce se petrece in acest act. In actul comunicarii, sunt prezenti 3 factori: Emitatorul, receptorul si zgomotul. Atunci cand un comunicat radio are loc, emitatorul transmite un mesaj avand un scop.

Ascultatorul, receptioneaza mesajul tot cu un anumit scop. Uneori scopurile difera de la emitator la receptor, de aceea, efectul mesajului poate fi diferit. Intre acestea doua, intervine zgomotul, care poate perturba mesajul clar. Daca comunicarea are loc intre doua persoane fata in fata, acelasi mechanism se intampla. Zgomotul gandurilor, zgomotul exterior, factori externi pot distorsiona mesajul initial. In aceste conditii, intervine un element de stabilitate – registrul. Uneori ca sa fii auzit strigi mai tare, sau mai pitigaiat. Vorbesti mai rar, sau mai repede, transmiti cu voce calda sau dura. Toate acestea sunt determinate de registrul in care semnalul sonor se desfasoara. Una e sa asculti o trompeta, altul e sunetul de flaut. Una e sa asculti corzile unei harpe, si alta e sa asculti corzile unei viori. Multe instrumente, multe registre. Si totusi, toate au ca scop transmiterea unui mesaj intr-un limbaj accesibil receptorului.

Expresivitatea

Internetul este plin cu filmulte si clipuri cu animale care canta.

Modul expresiv, natural, empatic, transmite si emotia. In acest mod, mesajul ajunge exact la tinta. Acolo unde au loc shimbari neuronale,hormonale, enzimatice. Expresivitatea este acea forta care trece dincolo de bariera ratiunii, trece peste “paznicii” constientului si se duce exact acolo unde are de modificat structuri. Ea produce emotie. Aduce acea stare in care lacrimile curg fara voia ta. Acea stare in care simti furnicaturi pe piele. Nu este sufficient sa ai planuri, sa dai ordine, sa executi, sa transmiti mesajul mechanic precum o face ritmul. In armonia naturii, in univers, in relatiile umane unii cu ceilalti, a fi expresiv, empatic, trece dincolo de orice bariera fiind biletul de acces catre camarutele sufletului.

Textul.

Ce face textul?. Raspunsul este cat se poate de simplu: CREEAZA

Am amintit textul anterior

Ioan 1:1-3 – La început era Cuvântul, şi Cuvântul era cu Dumnezeu, şi Cuvântul era Dumnezeu.El era la început cu Dumnezeu. Toate lucrurile au fost făcute prin El; şi nimic din ce a fost făcut, n-a fost făcut fără El.

Cuvantul asociat cu vibratia muzicala, cu energia transmisa, are putere de creatie, de transformare, de corectare, de reparare.  Textul schimba perceptii, creeaza structuri, emotii, noi vibratii, noi energii, noi universuri.

Contrapunctul

In muzica, contrapunctul a insemnat apogeul  vremii in care J. S. Bach forteaza limitele cunoasterii. Daca pana atunci, cantul monodic, silabic, armonic pe vectori clasici si preclasici formau majoritatea culturii muzicale, Bach  ridica la rang de arta – Contrapunctul.

Contrapunctul este o noțiune din domeniul muzicii care definește o relație dintre două sau mai multe registre muzicale, care pot fi furnizate atît de instrumente cît și de voci omenești, care sînt independente în contur și ritm, dar sînt interdependente în armonie. Termenul este de origine latină, provenind din expresia punctum contra punctum (notă muzicală contra altei note muzicale).

Contrapunctul a fost în special folosit în muzica clasică, fiind dezvoltat în timpul Renașterii și mai apoi devenind dominant în muzica barocă.

Contrapunctul a fost tehnica compozițională preferată în perioada de tranziție de la cântul Evului Mediu la sonata clasică.

In cartea “Limbajul ezoteric la muzici” –  dezvolt pe larg aceste aspecte, inclusive Arta contrapunctului, tehnica contrapuntal, combinarea vocilor, cat si compozitie.

In concluzie

In armonia universului, armonia naturii, vedem contrapuntul la orice pas. Desi par la prima vedere melodii separate, ele conlucreaza impreuna spre a forma un tot universal. Suntem diferiti, avem talente diferite, avem opinii diferite, avem viziuni diferite. Pe termen scurt aceste opinii diferite creeaza “conflicte”. Insa aceste conflicte nu fac decat sa pregateasca o rezolvare in armonia naturii universale. Suntem adusi impreuna cu un scop, avem “conflicte” cu un scop, ne impunem cu un anumit scop, ne separam cu un scop pe care uneori nici noi nu ne dam seama de el, insa in ansamblul universal, totul are sens, totul are un rost.

Muzica pe care o ascultam are rostul de a ne dezvolta valente ascendente sau descendente. Muzica pe care o cantam, ne poate urca sau cobora vibrational. O muzica bazata pe melodie dezvolta personalitatea si egoismul. O muzica bazata pe ritm dezvolta atasamentul nostru fata de lumea fizica, grosiera. O muzica bazata pe armonie dezvolta integrarea in natura si intelegera naturii. O muzica bazata pe expresivitate dezvolta comunicarea iar contrapunctul dezvolta buna convietuire intr-un tot unitar.

Formandu-ne un obicei de a ne hrani cu o muzica ce contine cat mai multe din aceste elemente, lucram la echilibrul fiintei noastre.

Ba mai mult, atunci cand folosim cantul vocal, atat individual, in intimitatea fiecaruia cat si colectiv, cantand intr-un grup, activam efecte deosebite in timpul emisiilor vocale.

Beneficiile cantului vocal

Inafara de buna dispozitie pe care o confera, cantatul este un bun exercitiu de respiratie. Intrarea si iesirea aerului din plamani odata cu sunetele pot fi realizate cu ajutorul muschilor si in special muschiul diafragm. Aceasta gimnastica respiratorie contribuie la marirea ventilatiei pulmonare, ceea ce ajuta la imbunatatirea respiratiei cat si a capacitatii respiratorii

In timpul cantatului vocal se pot face urmatoarele exercitii timp de 20 – 30 de secunde fiecare.

  • Vocala –     A – efecte calmante – actioneaza asupra cutiei craniene
  • Vocala –     E – tonifica corzile vocale si reactioneaza asupra glandei tiroide
  • Vocala –  I – are efect benefic asupra durerilor de cap sau afectiunilor pulmonare
  • Vocala –    O – stimuleaza plamanii si cutia toracica (special pentru artisti si cantareti)
  • Vocala –     U – stimuleaza tubul digestiv cat si organele genitale
  • Consoana- M – actioneaza asupra sinusurilor (indicat in sinuzita si dureri de cap)

Interesant este faptul, că în serviciul de cult din Biserică muzica bizantină se cânta fără instrumente, acestea fiind folosite doar la curtea împaratului sau la banchete.

Am prezentat in aceasta tema cateva extrase din cartea Limbajul ezoteric al muzicii, publicata la editura internationala Lulu cat si prin self-publishing la Amazon unde poate fi comandata in format fizic.

Deasemenea, poate fi obtinuta la un pret mult mai mic in format electronic, achizitionand pachetul “Armonizarea energetica a corpurilor”, unde este insotita de un manual al executiilor de armonizare plus acces media la materiale pentru efectuarea operatiunilor de armonizare.


Deasemenea, daca doresti sa sa aprofundezi notiuni de Noetica prezentate in temele 6 si 8, exista un curs de noetica.

In acest curs, sunt prezentate peste 30 de metode creative pe care le poti aplica imediat in rezolvarea provocarilor cu care te confrunti.


INSA, pentru ca programul Hermetismul sub lupa inteleptilor devine “un stil de viata” pentru cei care vor sa vibreze in alta dimensiune, mai inalta, iti recomand pentru INITIERE, cursul ARTA ALCHIMICA ce este oferit la o reducere de 70% pana in data de 18 Martie 2022.

Leave a Reply