Recenta arestare a lui Gregorian Bivolaru in Franta, a adus iar in atentia publicului misterioasa „filosofie” a tantrei. Nu voi comenta motivul afisat de autoritati si trambitat de media mainstream, pentru ca experienta ne-a invatat ca pentru a duce la indeplinire o agenda oculta, sunt afisate publicului motive ce pot avea legatura cu subiectul, dar nu reprezinta adevaratul mobil al actiunii.
Asa ca, orice personaj ce deranjeaza o agenda, devina tinta unui dosar fabricat pe baza activitatii comune a acestuia.
Astfel dar, diseminand o practica spirituala orientala, Bivolaru G. a avut mai multe altercatii cu autoritatile atat romanesti cat si ale altor tari. Si desi acuzatiile aduse pot fi subiective, ramane totusi o intrebare.
Ce este Tantra?
Ce practica spirituala propovaduieste acesta si ce anume atrage adepti pe urma acestuia?
Si pentru ca toti avem un cerc de oameni in jur cu care socializam si schimbam idei, in cercul meu s-a pus intrebarea: „Ce este tantra? De ce il tot aresteaza autoritatile pe Gregorian Bivolaru ca apoi sa ii dea drumul”.
Si pentru ca asta tine de latura juridica, nu o voi comenta. Nu face parte din zona mea de pricepere, insa voi sintetiza pe scurt ce inseamna tantra.
Tantra este o tradiție spirituală veche care se dezvoltă în principal în tradițiile hindu și buddhiste, deși exi stă și variante în alte culturi. Cuvântul „tantra” provine din sanscrita și se traduce adesea ca „țesătură” sau „expansiv”. Această denumire sugerează o unire, o integrare sau o conexiune între diferite aspecte ale existenței, cum ar fi divinul și umanul, masculinul și femininul, transcendentul și imanentul.
În esență, tantra explorează modalitățile prin care individul poate realiza unitatea cu divinul și, în același timp, experimenta plenitudinea vieții pe plan terestru. Practicile tantra sunt diverse și pot viza dezvoltarea spirituală, relațiile, vindecarea, sexualitatea și multe altele.
Principii de bază ale Tantra:
- Unitatea în Diversitate: Tantra susține ideea că întreaga existență este o expresie a unei realități unice și că separarea dintre divin și lumea fenomenală este o iluzie.
- Energia (Shakti): Tantra pune un accent deosebit pe energia divină feminină, denumită „Shakti”. Această energie este considerată ca fiind creatoare și animatoare, iar practicile tantra caută să o activeze și să o integreze.
- Ritual și Simbolism: Tantra utilizează adesea ritualuri, mantră (recitarea de cuvinte sacre) și simboluri pentru a evoca și integra forțe spirituale. Acestea sunt văzute ca mijloace prin care se poate realiza o uniune cu divinul.
- Cultivarea Conștienței: Practicanții tantra își propun să-și dezvolte conștiența în mod extins, să devină mai conștienți de sine și să experimenteze viața cu o prezență completă.
Practici Tantra:
- Yoga Tantra: Include practici fizice, respiratorii și de meditație pentru a armoniza corpul, mintea și spiritul.
- Tantra Sexuală: Această ramură implică practici sexuale, dar nu este redusă doar la acest aspect. Scopul este de a transmuta energia sexuală într-o formă superioară de conștiență și eliberare spirituală.
- Tantra Kundalini: Se concentrează pe ridicarea energiei Kundalini, o formă de energie cosmică, de-a lungul coloanei vertebrale pentru a trezi stările superioare de conștiență.
- Tantra șamanică: Combina elemente ale tradițiilor tantra cu practici șamanice pentru a lucra cu energiile naturii și spiritele.
- Prajna Tantra (Tantra a Cunoașterii): Această formă de tantra pune accent pe cunoaștere, înțelepciune și realizare spirituală.
Este important să subliniem că practicile tantra pot varia semnificativ între diferitele tradiții și comunități, iar înțelegerea și aplicarea lor pot fi complexe și profunde. Este recomandat să abordați aceste practici cu respect, să le înțelegeți contextul cultural și să căutați îndrumare adecvată dacă alegeți să explorați această tradiție.
A eticheta tantra ca o practica a orgiilor sexuale este ca si cum a-i spune unui tensimen ca sportul inseamna fotbal.
A lua una din laturile cumva minore ale tantrei (si acesta inteleasa gresit), si a o face eticheta globala asupra intregii practici este la fel de gresit ca si cum am considera ca bautura se refera doar la vin rosu.
Astfel dar, cine vrea sa aprofundeze mai mult aceasta practica, ar trebui ca mai intai sa se dezbrace de conceptiile gresite, si apoi de haine daca singura abordare pe care o poate pricepe este legata de nuditate.